Procon Digital har inngått samarbeidsavtale med svenske Softronic med fokus på å øke den digitale selvbetjening i Sverige der folk ferdes i det offentlige rom.
08.12.20 – Pressemelding
-Vi ønsker å gi de beste digitale selvbetjeningsløsninger
Softronics ambisjon er å være ledende når det gjelder å tilby innovative, digitale løsninger som hjelper bedrifter og organisasjoner å skape virkelig samfunnsnytte, og selskapet har 420 ansatte i Sverige. Softronic er notert på Stockholmsbørsen og på Nasdaq OMX.
-Softronic og Procon Digital har en rekke felles kunderelasjoner i Sverige, og det var da naturlig å inngå et nærmere og forpliktende samarbeid for å skape best mulige løsninger for våre svenske kunder. Vi ønsker hver for oss, og i fellesskap, å gi de beste digitale selvbetjeningsløsninger, uttaler Sverigesjef Jörgen Lundin i Procon Digital i Sverige.
Chatboten Kommun-Kim i Sverige
Softronic har også ansvaret for den svenske kommune-chatboten Kommun-Kim, og som bygger på samme plattform som den norske Kommune-Kari.
Under hele koronaperioden har Sverige blitt hardt rammet og med høye dødstall. Informasjon og kommunikasjon overfor innbyggerne er helt vesentlig, og gjennom å kombinere den digitale smittevernkiosken Procon DigiClean med Kommun-Kim kan svenske kommuner nå også skape økt nærhet til sine innbyggere der de er, samtidig som man tilbyr innbyggerne å sprite sine hender.
Mange digitale løsninger
Procon Digital har utviklet en rekke ulike digitale selvbetjeningsløsninger, og som finnes i mange bransjer over hele landet. Gjennom avtalen med Softronic åpner det seg også nye muligheter i Sverige innen mange bransjer for selskapets unike egenutviklede produktløsninger.
-Dette blir et spennende samarbeid mellom spennende selskaper. Vi skal sammen videreutvikle de digitale selvbetjeningsløsningene til offentlig sektor og næringslivet, og med særskilt vekt på gode svenske kommuneløsninger, sier adm.dir. i Procon Digital AS, Tor-Arne Lie Jensen, som er svært godt fornøyd med avtalen med Softronic.
-Dette blir en god avtale for alle, ikke minst for den svenske kommunesektoren som nå får tilgang til Procon Digitals unike digitale selvbetjeningsløsninger, uttaler Jensen.